Rex Black Diamond Hot Wax
Rex Black Diamond Hot Wax
PIENIN KITKA, PARAS LIANHYLKIVYYS JA HELPPO YLLÄPITO
Kuumavahaus on yhä suositumpi tapa voidella ketjut. Kiinteä vaha ei kerää likaa, pitää pyörän voimansiirron puhtaana ja hylkii likaa paremmin kuin tavalliset ketjuöljyt.
BLACK DIAMOND HOT WAX -ketjuvaha yhdistää markkinoiden voitelukykyisimmän Black Diamond -lisäaineteknologian ja Rexin yli 70 vuoden kokemuksen vahoista. Kuumavahaus helpottaa pyörän puhtaanapitoa, säästää ketjuja ja rattaita kulumiselta. Kuumavahattu ketju ei sotke eikä tahraa, ja sen puhdistaminen onnistuu pelkällä kuumalla vedellä.
Näin vaihdat kuumavahaan:
- Ennen ensimmäistä käyttökertaa, puhdista ketju perusteellisesti liuotinpesuaineella kuten Rex Chain Cleaner. Hyvä puhdistus parantaa vahan kiinnittymistä ja parantaa voitelun kestoa. Jos ketju on aiemmin kuumavahalla käsitelty, riittää pelkkä kuumalla vedellä huuhtelu ja pyyhintä. Uusien ketjujen tehdasrasva on poistettava ennen vahausta.
- Sulata kaikki vahapalikat miedolla lämmöllä (max. 100°C) esim. kattilassa, yhdessä käsiteltävän ketjun kanssa. Anna ketjun lämmetä, ja sekoita sitä vahan kanssa, jotta vaha tunkeutuu ketjuun täydellisesti. Voit käsitellä samalla kerralla useammat ketjut.
- Nosta ketju jäähtymään. Käsittely on onnistunut hyvin, jos ketju on jäykkä. Notkista ketjun nivelet ja asenna paikoilleen. Ketju notkistuu vielä muutaman kilometrin ajon jälkeen.
- Vahaa ketju uudelleen, kun se on äänekäs. Jotta vaha pysyy pidempään puhtaana, huuhtele ketju ensin kuumalla vedellä, pyyhi ja anna kuivua hyvin. Toista tämän jälkeen vahauskäsittely.
Kaksivaiheinen Vahaus Optiona – Tee Seos Juuri Sinulle Sopivaksi
Olemme yhdistäneet testeissä menestyneen Black Diamond -ketjuöljyn lisäaineet Rex-vahapohjaan. Laadun varmistamiseksi kaikki Black Diamond -lisäaineet on koottu yhteen mustaan palaan, joka valetaan käsin tuotekehityslaboratoriossamme Hartolassa. Tämä lisäainepala on kuin pullollinen Black Diamond -ketjuöljyä kiinteässä muodossa!
Yhdessätoista valkoisessa Rex-parafiinipalassa on tarkoin valittu vahaseos, joka yhdessä lisäainepalan kanssa tarjoaa markkinoiden parhaan voitelukyvyn. Sulattamalla kaikki palat (11+1) yhteen saadaan vahaseos, joka toimii erinomaisesti kaikissa olosuhteissa.
Sulattamalla lisäainepala neljän vaalean vahapalan kanssa (4+1) saadaan erittäin kestävä seos, joka soveltuu pitkiin lenkkeihin ja kilpailuihin. Jäljelle jäävät seitsemän vahapalaa voidaan käyttää puhdistavana esikäsittelyvahana, mikä auttaa pitämään 4+1 -seoksen puhtaana ja suorituskykyisenä pidempään. Tämä kaksivaiheinen vahakäsittely tarjoaa kaiken tarvittavan yhdessä paketissa!
Ongelmien ratkaisu:
Voitelu ei kestä tarpeeksi pitkään
- Ketjuun on jäänyt öljyä tai tehdasrasvaa, joka estää vahan kiinnittymisen. Puhdista ja kuumavoitele uudelleen.
- Vahan sekaan on päätynyt ketjuöljyä tai tehdasrasvaa, joka heikentää vahan ominaisuuksia. Korvaa vaha uudella.
- Ketjun pinnoite estää vahan kunnollisen kiinnittymisen. (Koskee tiettyjä KMC:n ketjuja)
- Ketju on kulunut. Erittäin väljä ja kulunut ketju on äänekkäämpi nopeammin.
- Sisäänajon jälkeen, vahattu ketju on yleensä ottaen märällä öljyllä voideltua äänekkäämpi. Kovempi äänitaso kuuluu asiaan, vaikka voitelu on tehokas.
Ketjut ruostuvat
- Herkkyys pintaruosteelle on kaikkien kuumavahojen ominaisuus. Kuivaa ketjut märässä ajamisen tai pesun jälkeen.
Vaihteet eivät toimi kunnolla
- Käy vahauksen jälkeen läpi pyörän kaikki vaihteet äärilaidasta laitaan, jotta ketju notkistuu sivuttaissuunnassa. Tämän jälkeen vaihteet toimivat kuten pitää.