Sopimusehdot

1. Yleistä
  • Näitä sopimusehtoja sovelletaan JH Corporations Oy / eBikeparts.fi, y-tunnus: 3087501-9 ja asiakkaiden välisiin verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin.
  • Tilaamalla tuotteita verkkokaupastamme hyväksyt nämä sopimusehdot.
  • JH Corporations Oy / eBikeparts.fi pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Tilaushetkellä voimassa olevat ehdot sovelletaan kyseiseen tilaukseen.
  • Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.10.2024 alkaen.
2. Asiakkaan vastuut
  • Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja siitä, että hän on täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen tekemään sitovia tilauksia.
3. Tuotteet ja hinnat
  • Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV), ellei toisin mainita.
  • Pidätämme oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja ja toimituskuluja ilman ennakkoilmoitusta. Tilaushetkellä ilmoitettu hinta on voimassa tilauksen käsittelyyn asti.
4. Tilaaminen
  • Tilaus tehdään verkkokaupan kautta lisäämällä tuotteita ostoskoriin ja suorittamalla maksu valitulla maksutavalla.
  • Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitus- ja sopimusehtoihimme.
  • Tilaus vahvistetaan sähköpostitse, jossa ilmoitetaan tilauksen tiedot. Tämä vahvistus ei ole sitova sopimus, vaan tilauksen vastaanottoilmoitus.
  • Sitova sopimus syntyy, kun lähetämme erillisen toimitusvahvistuksen tai toimitamme tuotteet.
5. Maksaminen ja maksutavat
  • Käytettävissä olevat maksutavat ovat: verkkopankkimaksut, mobiilimaksut, luottokortit, Klarna, PayPal, OP lasku, OP Tililuotto, Walley
  • Maksut tulee suorittaa tilauksen yhteydessä, ellei erikseen toisin sovita.
  • Mahdolliset maksutapakohtaiset lisämaksut ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.
6. Toimitustavat ja -ehdot
  • Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitsemalla kuljetusyhtiöllä. Käytössä on Posti, Postnord, DHL, GLS, Matkahuolto. Tuotteet voi myös noutaa Seinäjoen varastoltamme.
  • Paketit ohjataan mahdollisuuksien mukaan asiakkaan toivomaan noutopisteeseen. Huomioithan kuitenkin, että kaikki myymämme tuotteet, kuten esimerkiksi vanteet, eivät mahdu pakettiautomaatteihin. Tällaiset paketit ohjataan aina palvelupisteelle.
  • eBikeparts ei vastaa pakettien uudelleen ohjauksista. Asiakkaan tulee olla yhteydessä suoraan valitsemansa kuljetusyhtiön asiakaspalveluun, mikäli paketti on ohjautunut väärään paikkaan.
  • Toimituskulut ja toimitusaika-arviot ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Pyrimme toimittamaan tilaukset mahdollisimman pian, mutta emme vastaa toimitusviivästyksistä, jotka johtuvat meistä riippumattomista syistä.
  • Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-5 arkipäivää.
  • Asiakkaan vastuulla on tarkistaa toimituksen kunto vastaanottohetkellä ja ilmoittaa mahdollisista vaurioista tai puutteista viipymättä.
7. Tuotteiden nouto
  • Tuotteet voi noutaa Seinäjoen varastoltamme. Suosittelemme tekemään tilauksen etukäteen verkkokaupassamme.
  • Ilmoitamme, kun tilauksen voi tulla noutamaan.
  • Tuotteiden nouto vain ja ainoastaan sovittaessa.
8. Palautusoikeus ja peruutusehdot
  • Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta, edellyttäen että tuote on käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa.
  • Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palautuskuitti tulee pitää tallessa siihen saakka, kunnes olemme käsitelleet palautuksen.
  • Palautuksen lähetyskulut ovat asiakkaan vastuulla, ellei tuote ole virheellinen tai viallinen.
  • Asiakkaan tulee palauttaa tuote erikseen annettujen ohjeiden mukaisesti.
  • Alkuperäisiä lähetyskuluja ei hyvitetä asiakkaalle takaisin. Alkuperäisten lähetyskulujen pidätys kattaa palautumisesta aiheutuvat kustannukset. Tilauksen osittaisesta palautuksesta veloitamme 6,90€, joka kattaa palautumisesta aiheutuvat kustannukset
  • Lue ohjeet palautukseen täältä
  • Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti tilauksessa käytetylle maksutavalle.
9. Noutamaton lähetys
  • Posti säilyttää lähetyksiä 7 vrk noutopisteessä, jonka jälkeen se palautuu takaisin lähettäjälle.
  • Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin kaupan purkaminen.
  • Noutamattoman lähetyksen saapuessa takaisin meille, otamme yhteyttä asian tiimoilta yhden kerran tilauksessa olevaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Mikäli asiakas ei reagoi sähköpostiin tai asiakas ei päädy siihen, että emme laita tilausta enää uudelleen takaisin, niin vähennämme tilauksen palautettavasta summasta kuitenkin alkuperäiset lähetyskulut ja palautuneen lähetyksen kulut yht. 18,90 € (postimaksu noutopaikkaan 6,90 + takaisin lähetys meille 12 €), ennen summan palautusta.
  • Noutamattoman lähetyksen palautuessa takaisin meille, veloitamme sen uudelleen lähettämisestä asiakkaalta Postin veloittaman palautusmaksun, sekä palautuksesta aiheutuneet nouto- ja uudelleenlähetys kulut (yht: 22,50 €).
10. Reklamaatiot ja takuu
  • Tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu. Mikäli tuotteessa ilmenee virhe, asiakas voi tehdä reklamaation ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Pyydämme asiakkaita ensisijaisesti ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen myynti@ebikeparts.fi kaikissa tuotteita koskevissa reklamaatiotilanteissa. Reklamaation yhteydessä tulee ilmoittaa tilausnumero, reklamoitava tuote sekä tuotteen vika. Lisäksi pyydämme liittämään reklamaatioon mahdolliset kuvat tuotteen viasta.
  • Joillakin tuotteilla voi olla erillinen valmistajan takuu, joka ilmoitetaan tuotesivulla.
  • eBikeparts käsittelee reklamaatiot 14 päivän kuluessa näiden ehtojen mukaisen reklamaation vastaanottamisesta, pois lukien viritysboxit.
  • Mikäli tuotteen reklamaation käsittelee tuotteen valmistaja, eBikeparts ei voi taata 14 päivän käsittelyaikaa.
  • eBikeparts vastaa kaikista hyväksytyistä reklamaatioista aiheutuvista kuljetuskustannuksista.
11. Henkilötietojen käsittely
  • Henkilötietoja käsitellään tietosuojalain ja tietosuojaselosteemme mukaisesti. Lisätietoa henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojakäytännöstämme.
12. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaisu
  • Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.
  • Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Jos ratkaisuun ei päästä, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi tai nostaa kanteen asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.