Avtalsvillkor

1. Allmänt
  • Dessa avtalsvillkor tillämpas på beställningar gjorda i webbutiken av JH Corporations Oy / eBikeparts.fi, organisationsnummer: 3087501-9, och kunder.
  • Genom att beställa produkter från vår webbutik godkänner du dessa avtalsvillkor.
  • JH Corporations Oy / eBikeparts.fi förbehåller sig rätten att ändra dessa avtalsvillkor utan föregående meddelande. De villkor som gäller vid tidpunkten för beställningen tillämpas på den beställningen.
  • Dessa leveransvillkor gäller från och med 1 oktober 2024.
2. Kundansvar
  • Kunden ansvarar för riktigheten av de uppgifter som lämnas och att de är myndiga och har rättslig handlingsförmåga att göra bindande beställningar.
3. Produkter och priser
  • De priser som anges i webbutiken inkluderar mervärdesskatt (moms), om inte annat anges.
  • Vi förbehåller oss rätten att ändra produktpriser och leveranskostnader utan föregående meddelande. Priset som anges vid tidpunkten för beställningen gäller tills beställningen behandlas.
4. Beställning
  • Beställning görs via webbutiken genom att lägga till produkter i varukorgen och genomföra betalning med vald betalningsmetod.
  • När du beställer från vår webbutik förväntas du ha läst och förbundit dig till de leverans- och avtalsvillkor som gäller vid tidpunkten.
  • Beställningen bekräftas via e-post, där orderinformationen anges. Denna bekräftelse är inte ett bindande avtal, utan ett mottagningsmeddelande för beställningen.
  • Ett bindande avtal ingås när vi skickar en separat leveransbekräftelse eller levererar produkterna.
5. Betalning och betalningsmetoder
  • Tillgängliga betalningsmetoder är: nätbanksbetalning, mobilbetalningar, kreditkort, Klarna, PayPal, OP Faktura, OP Kontokredit, Walley
  • Betalningar ska utföras i samband med beställningen, om inte annat överenskommits.
  • Eventuella avgifter beroende på betalningsmetod anges vid beställningen.
6. Leveransmetoder och -villkor
  • Produkter levereras med det transportföretag som kunden valt. Tillgängliga alternativ är Posti, Postnord, DHL, GLS, Matkahuolto. Produkter kan också hämtas från vårt lager i Seinäjoki.
  • Paket styrs i möjligaste mån till det utlämningsställe kunden önskat. Observera dock att inte alla produkter vi säljer, som exempelvis fälgar, får plats i paketautomater. Sådana paket styrs alltid till ett serviceställe.
  • eBikeparts ansvarar inte för omdirigeringar av paket. Kunden måste kontakta kundtjänsten för det valda transportföretaget direkt om paketet har omdirigerats till fel plats.
  • Leveranskostnader och leveranstidsuppskattningar anges vid beställningen. Vi strävar efter att leverera beställningar så snart som möjligt, men ansvarar inte för leveransförseningar som beror på orsaker utanför vår kontroll.
  • Vanliga leveranstider inom EU-området är beroende på beställning och leveransmetod 2-5 arbetsdagar.
  • Kunden ansvarar för att kontrollera leveransens skick vid mottagandet och omedelbart rapportera eventuella skador eller brister.
7. Avhämtning av produkter
  • Produkter kan hämtas från vårt lager i Seinäjoki. Vi rekommenderar att du gör en beställning i förväg i vår webbutik.
  • Vi meddelar när beställningen kan hämtas.
  • Upphämtning av produkter görs endast efter överenskommelse.
8. Returrätt och avbokningsvillkor
    • Kunden har rätt att avbeställa en order inom 14 dagar från mottagandet av produkten, förutsatt att produkten är oanvänd och i originalskick.
    • Återvändaren måste vid behov visa att varan har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkvittens. Returkvittot bör sparas tills vi har behandlat returen.
      • Kostnaden för att returnera varan står kunden för, om inte produkten är felaktig eller defekt.
      • Kunden ska returnera produkten enligt de specifika instruktionerna som ges.
      • De ursprungliga fraktkostnaderna återbetalas inte till kunden. Återhållandet av de ursprungliga fraktkostnaderna täcker delvis kostnaderna för returen. För delvis retur av en order debiterar vi 6,90 €, vilket täcker returkostnaderna.
      • Läs instruktionerna för returer här
      • Vi återbetalar de pengar du betalat för beställningen utan dröjsmål till det betalningssätt som använts i beställningen, i enlighet med konsumentskyddslagen.
      • Dessa returvillkor gäller i Sverige.
9. Outlöst paket
      • Posten förvarar leveranser i 7 dagar på utlämningsstället, varefter de returneras till avsändaren.
      • Att inte lösa ut en leverans är inte samma sak som att annulera köpet.
      • Kunden ansvarar för både fraktkostnaderna och de faktiska kostnaderna för den returnerade leveransen.
      • När ett outlöst paket kommer tillbaka till oss, kontaktar vi en gång den e-postadress som står på beställningen.
      • Om kunden inte reagerar på e-postmeddelandet eller om det bestäms att vi inte ska skicka beställningen igen, drar vi av de ursprungliga fraktkostnaderna och kostnaderna för den returnerade leveransen totalt 18,90 € (fraktkostnad till utlämningsstället 6,90 € + returfrakt till oss 12 €) från det belopp som ska återbetalas.
      • Vid retur av ett outlöst paket till oss, debiterar vi kunden åter distributionskostnaden, samt kostnader för återvinnings- och återsändning av paketet (totalt: 22,50 €).
10. Reklamationer och garanti
      • Produkter omfattas av det ansvar för fel som gäller enligt konsumentskyddslagen. Om det uppstår ett fel i produkten kan kunden göra en reklamation genom att kontakta kundservice. Vi ber kunder att i första hand kontakta vår kundservice via e-post på myynti@ebikeparts.fi i alla reklamationssituationer gällande produkter. Vid reklamation, vänligen ange ordernummer, den produkt som reklameras, och vad felet är. Vi ber även kunder bifoga bilder på felet om möjligt.
      • Vissa produkter kan ha en separat tillverkarens garanti, som meddelas på produktsidan.
      • eBikeparts hanterar reklamationer inom 14 dagar från det att de mottagits enligt dessa regler, med undantag för tuningboxar.
      • Om reklamationen hanteras av produktens tillverkare, kan eBikeparts inte garantera en handläggningstid på 14 dagar.
      • eBikeparts står för alla transportkostnader i samband med godkända reklamationer.
11. Behandling av personuppgifter
      • Personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddslagen och vår integritetspolicy. Mer information om hur personuppgifter hanteras hittar du i vår integritetspolicy.
12. Tillämplig lag och lösning av tvister
    • Dessa avtalsvillkor regleras av svensk lag.
    • Tvister ska först och främst lösas genom förhandlingar. Om en lösning inte kan nås kan kunden lämna ärendet till konsumenttvistenämnden för behandling eller väcka talan vid sin hemkommuns tingsrätt.